Luang Prabang - Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van QLYO2012 - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van QLYO2012 - WaarBenJij.nu

Luang Prabang - Siem Reap

Blijf op de hoogte en volg QLYO2012

24 Juli 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vandaag verhuizen we na het ontbijt van Luang Prabang (Laos) naar Siem Reap (Cambodja). We vliegen met Vietnam Airlines rond het middaguur, maar zorgen dat we op tijd inchecken.
Wel moeten we eerst uitchecken en nadat dit is gebeurd worden we door het personeel uitgezwaaid en als service naar het vliegveld gebracht.
Bij de incheckbalie van de vliegmaatschappij wordt onze bagage gewogen en het lijkt dat deze steeds lichter wordt. De bagage wordt van de weegschaal op een rollerbaan geplaatst en aan de andere zijde legt een mannetje de bagage in een kar, die later naar het gereedstaande vliegtuig rijdt. Dan zijn de passagiers aan de beurt; in korte tijd zijn we allen aan boord en voordat de laatste zit vertrekken we naar de startbaan. Met de laatste blikken door het vliegtuigraampje zeggen we Laos vaarwel.
De vlucht zelf verloopt vlekkeloos en zijn we binnen 2 uur in Cambodja (Siem Reap). Hier moeten we direct een visum regelen en daar zijn de ambtenaren van Cambodja helemaal op ingesteld: ten eerste vullen we allemaal een aanvraagformulier in, deze leveren we samen met het paspoort, pasfoto en $ 20,- pp bij ambtenaar 1 in, ondertussen lopen we naar het einde van een halfronde desk met daarachter ongeveer 11 ambtenaren en kan je je visumbehandeling volgen. De laatste ambtenaar roept je naam en/of laat je paspoort zien, ten teken dat je visum gereed is en mag je deze afhalen.
Vervolgens loop je langs de douane en deze controleert de documenten. Dit alles neemt ongeveer 20 minuten in beslag.
Na de eerste kennismaking met dit land regelen we een taxi om naar ons hotel te worden gebracht. Daar aangekomen worden we door een aardige dame ontvangen en regelt zij het inchecken. Hierna worden we naar onze familiekamer, met balkon en uitzicht op het zwembad, gebracht. We nestelen ons in de kamer en gaan direct van het zwembad gebruik maken. Hier praten we met enkele ander gasten van het hotel om zo misschien enkele ideeën op te doen.
In de avond gaan we lopend naar het centrum en worden we telkens aangesproken of we een tuk-tuk willen gebruiken. Het is beduidend anders dan in Laos of deels in Thailand: drukker verkeer, meer buitenlandse toeristen ondanks het laagseizoen, bevolking is indringender.
Na het avon(d)tuur keren we terug naar onze kamer.

• 25 Juli 2012 - 14:32

Ropoyosu :

Dag medereizigers.
    We zijn er ook! Het is hier echt heel benauwd en er is nog meer serieuze regen voorspeld.
    Momenteel hebben we uitzicht op Beijing by night. De meiden douchen/luisteren iPod/kletsen, kortom die zijn uit ons zicht en op zichzelf. Het is redelijk onwerkelijk hier te zijn. Conrad reikt mij koffie aan, la vie est belle. Groetjes vna J en C

• 25 Juli 2012 - 20:38

Wim:

Zo, nu zijn jullie tenminste op bekend terrein. Gaan jullie ook nog een tochtje maken op het meer? En 's avonds eten in de bekende straatjes? Ben stikjaloers, maak het nog erger!